Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAmos, Yukari Takimoto
TitelLatina Bilingual Education Teachers: Examining Structural Racism in Schools. Routledge Research in Education
Quelle(2018), (180 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN978-1-1380-4831-7
SchlagwörterCritical Theory; Race; Whites; Hispanic Americans; Females; Bilingual Education; Paraprofessional School Personnel; Preservice Teachers; Bilingualism; Racial Bias; Educational Environment; Inclusion; Barriers; Work Environment; Career Development
AbstractUsing critical race theory and whiteness studies as theoretical frameworks, this book traces two Latina bilingual education teachers in three different professional phases: as paraprofessionals, teacher candidates, and certified teachers. Grounded in a longitudinal case study, this book sheds light on the effects of institutional racism when Latina/o educational professionals attempt inclusion in white dominant organizations, such as schools. Revealing and analyzing the structural racism present in schools and the obstacles it creates for professionals of color, the author exposes the racist practices that are hidden from view and offer practical solutions to combat them. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis Group LLC, 7625 Empire Drive, Florence, KY 41042. Tel: 800-634-7064; Fax: 800-248-4724; Web site: http://www.routledge.com/books/series/SE0393/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: